Toshkent Tibbiyot Akademiyasi davolash fakulteti klinik farmakologiya kafedrasi professor o‘qituvchilarining
2020-2021 o‘quv yilidagi ochiq ma’ruza va amaliy mashg‘ulotlar o‘tkazish rejasi
№ |
Ma’ruzachining F.I.Sh. |
Ma’ruza mavzusi |
Ma’ruza va amaliy mashg‘ulot o‘tkazish joyi utkaziladigan sanasi, vakti, joyi va talabalar guruxi |
Ma’ruzaga katnashishga taklif etilgan professor-ukituvchilar |
1. |
Katta o‘qituvchi Musaeva L.J. |
Gemostaz tizimiga ta’sir etuvchi dori vositalari klinik farmakologiyasi |
Davolash fakulteti 517 b -gurux
|
Davolash fakulteti dekani Xalmatova Sh.B. dekan muovinlari |
2. |
Katta o‘qituvchi Pulatova D.B. |
Antibakterial dori vositalarining klinik farmakologiyasi |
Davolash fakulteti 514 a -gurux |
Tibbiy-pedagogika fakulteti dekani Xamraev A.A. dekan muovinlari |
3.07.-Klinik-farmakologiya-Fan-dasturi (pdf)Download
3.10.-Klinik-farmakologiyaDownload
O‘quv fanining maqsadi va vazifalari
Fanni o‘qitishdan maqsad – muayyan patologik jarayonda dori vositalarining klinik farmakologik xususiyatlarini e’tiborga olgan holda eng samarali va havfsiz preparatni to‘g‘ri tanlash, hamda o‘tkazilayotgan davolashning samaradorligini va havfsizligini baholovchi mezonlar bilan ta’minlash bo‘yicha ko‘nikmalarni egallashdan iborat.
Fanning vazifalari:
– umumiy klinik farmakologiyaning asosiy tomoyillarini;
– eng keng qo‘llaniladigan dori vositalarining klinik-farmakologik xususiyatlarini, dori vositalari farmakodinamikasi va farmakokinetikasini;
– muayyan gurux dori vositalari bilan davolash samaradorligi va havfsizligi baholash uchun kerakli tekshiruvlar majmuini tanlash va olingan natijalarni tahlil qilishni;
– bir qator ichki va tashqi omillarni xisobga olgan holda dori vositalarining dozalash tartibini belgilashni;
– dori vositlalari nojo‘ya ta’sirlarini oldindan bila olish, ularni aniqlash, oldini olish va yuzaga kelgan nojo‘ya ta’sirlarni bartaraf etishni;
– dori vositalarini homiladorlik, emizikli davrda, bolalarda va keksa yoshdagi bemorlarda qo‘llanilish xususiyatlarini;
– dori vositalari o‘zaro ta’siri natijalarini xisobga olgan holda preparatlarni ratsional kombinatsiyalashni o‘rgatishdan iborat.